Всесвітній день запобігання самогубствам
13.09.21 10:03
(Натисніть для відкриття повної версії документу)
ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗАПОБІГАННЯ САМОГУБСТВАМ.
Поради батькам щодо профілактики депресії у підлітків
Поради батькам щодо профілактики депресії у підлітків
Щорічно починаючи з 2003р. за ініціативою Міжнародної асоціації запобігання самогубствам (IASP) у світі 10 вересня відзначається Всесвітній день запобігання самогубствам (World Suicide Prevention Day, WSPD). Заходи проводяться за активної підтримки Всесвітньої організації охорони здоров’я (далі – ВООЗ) та під патронажем Організації Об’єднаних Націй (далі – ООН). Мета Дня – підвищити усвідомлення того, що самогубство можна запобігти.
Виділяють десять основних мотивів суїцидальної поведінки серед молоді:
1. Переживання образи, самотності, відчуженості, побоювання бути незрозумілим;
2. Реальна або уявна втрата батьківської любові, нерозділене кохання, ревнощі;
3. Переживання, пов'язані зі смертю одного з батьків, розлученням батьків;
4. Почуття провини, сорому, образи, незадоволеність собою;
5. Страх перед ганьбою, приниженням, глузуванням;
6. Страх перед покаранням;
7. Любовні невдачі, вагітність;
8. Почуття помсти, погроз, шантажу;
9. Бажання привернути до себе увагу, викликати жаль, співчуття;
10. Наслідування приятелів, героїв книг, кінофільмів («ефект Вертера»).
Поведінкові ознаки суїцидальної загрози:
· раптові зміни у поведінці й настрої, особливо ті, що віддаляють від близьких людей;
· схильність до необачних і безрозсудних вчинків;
· надмірне споживання алкоголю чи таблеток;
· раптове впорядкування своїх справ, приготування до смерті;
· нехтування зовнішнім виглядом;
· постійне прослуховування сумної музики та пісень;
· самоізоляція від родини та знайомих;
· зміна добового ритму (активність вночі та сон удень);
· збільшення або втрата апетиту;
· млявість та апатія;
· неможливість сконцентруватися та приймати рішення;
· уникнення звичайної соціальної активності, замкненість, самотність;
· почуття провини, низька самооцінка;
· різка зміна звичок, втрата інтересу до захоплень, хоббі, спорту, навчання;
· невизначені плани на майбутнє;
· агресія, прагнення того, щоб інші залишили в спокої, роздратування;
· спроби втекти з дому;
· тривалий і яскраво виражений песимізм у відношенні до майбутнього;
· самоушкодження (порізи на руках).
Словесні ознаки суїцидальної поведінки:
· прощання;
· розмови або жарти щодо бажання померти;
· повідомлення про конкретний план суїциду;
· повільна, маловиразна мова;
· вияв безпорадності і залежності;
· розпач і плач;
· самозвинувачення;
· безпосередні заяви «Було б краще вмерти» або «Я не хочу більше жити»;
· висловлювання: «Вам не доведеться більше про мене турбуватися» або «Мені все набридло», aбо «Вони пошкодують, коли я піду».
Емоційні прояви суїцидальних тенденцій:
· подвійність емоцій і почуттів;
· безпорадність, безнадійність;
· переживання горя;
· ознаки депресії;
· почуття провини або відчуття невдачі, поразки;
· надмірні побоювання або страхи;
· почуття власної малозначущості;
· неуважність або розгубленість.
Головним превентивним заходом щодо вчинення самогубства постає запобіжне запевнення дитини в тому, що її життя дуже цінне для інших, і завжди, за будь-яких обставин близьке оточення зрозуміє її.
Неодмінною умовою запобігання суїцидальним намірам у дітей та молоді є попередження у них психоемоційних розладів здоров’я. Для цього рекомендуємо:
• забезпечити їм здорове харчування (багато свіжих фруктів та овочів);
• пити багато води (не менше 2 л на день);
• нормоване фізичне навантаження;
• повноцінний відпочинок, достатній сон;
• дозований час перегляду телевізора та занять із комп’ютером;
• контроль за змістом телепрограм, відеокасет, комп’ютерних дисків, відеоігор, книг та журналів тощо;
• заборону на лихослів’я у домашньому колі;
• формувати відразу до алкоголю, паління, наркотиків, нецензурної лайки;
• допомагати у виборі якісного кола спілкування, гідних друзів;
• розвивати постійні дружні стосунки в сім’ї, непідробний інтерес до справ та внутрішнього світу дитини, готовність у будь-який момент прийти на допомогу;
• підвищувати авторитете батьків у сім’ї. встановлювати розумні правила та вимоги, запровадити чіткий перелік обмежень та заборон;
• ставити перед дитиною досяжні цілі, допомагати у виборі оптимального життєвого шляху;
• спільно долати труднощі та перешкоди, культивувати творчий підхід до розв’язання проблемних ситуацій;
• вірити в дитину, в її найкращі риси та сторони особистості;
• виявляти до дитини ніжні почуття, турботу й увагу;
• виробляти позитивне мислення, виховувати любов до життя.
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі