Профілі базових компетентностей учителя початкових класів
професійно-педагогічна компетентність | - обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку; - здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, вимог педагогічної етики та викликів початкової школи. |
соціально-громадянська компетентність | - розуміння сутності громадянського суспільства; - володіння знаннями про права і свободи людини; - усвідомлення глобальних (зокрема й екологічних) проблем людства і можливостей власної участі у їх розв’язанні; - усвідомлення громадянського обов’язку та почуття власної гідності; - вміння визначати проблемні питання у соціокультурній, професійній сферах життєдіяльності людини та віднаходити шляхи їх розв’язання; - навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку; - здатність до ефективної командної роботи; - вміння попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів. |
загальнокультурна компетентність | - здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва; - усвідомлення власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших |
мовно-комунікативна компетентність | - володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності; - вміння вислуховувати, обстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації; - розвиненість культури професійного спілкування; - здатність досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії (відповідних знань, вербальних і невербальних умінь і навичок залежно від комунікативно-діяльнісних ситуацій). |
психологічно-фасилітативна компетентність | -усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини; - здатність сприяти творчому становленню молодших школярів та їхній індивідуалізації. |
підприємницька компетентність | -вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя задля підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. |
інформаційно-цифрова компетентність | - здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства. |
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі