- Moderator
- Сообщения : 138
Дата регистрации : 06.12.2021
Булінг. Як вберегти дитину.
18.01.24 12:16
Булінг – це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини (або групи дітей) по
відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним
впливом.
Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід.
Чим відрізняється булінг від сварки:
1. Булінг супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву
висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б'ють, псують речі, розповсюджують
плітки, бойкотують, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних
мережах.
2. Якщо булінг відбувся, він може повторюватися багато разів.
3. В ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони:
той, хто переслідує,
той, кого переслідують,
ті, хто спостерігають.
4. Булінг негативно впливає на всіх учасників, на їхнє фізичне та психічне здоров'я.
Ті, хто піддаються булінгу:
втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають
перебувати щодня;
відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та
депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;
втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування
та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;
втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У
деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами
харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною
поведінкою).
Ті, хто булять:
частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються
закони;
частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі,
залучаються до ранніх статевих стосунків,
мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин.
Ті, хто вимушені спостерігати:
часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у
ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;
потерпають від депресивних станів чи перезбудження;
намагаються менше відвідувати школу.
Як зрозуміти, що дитина є жертвою булінгу:
Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати,
вигадувати хворобу у шкільні дні.
Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах.
Часто у дитини змінюється поведінка: вона усамітнюється, поводить себе незвичайно.
Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з
поламаними речами. Коли ви її запитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо
пояснити.
Може почати говорити про те, що кине школу, пропускає заходи, в яких приймають
участь інші учні.
Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у
соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати
домашнє завдання.
Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні
інфекції.
Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.
Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.
Як допомогти дитині, що є жертвою булінгу:
Починайте розмову з дитиною тільки в спокійному стані.
Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.
Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може
говорити відверто.
Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей
момент. Будьте терплячими та делікатними.
Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по
декілька разів, допитуючись.
Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз
(наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо).
Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну
поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між
“пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/однокласника.
Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви
запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін.
Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку
батьків та візит до школи.
Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.
Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного
психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей.
Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з
цим звернутися до дитячого психолога.
Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.
Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може
розраховувати на вашу підтримку.
Як допомогти дитині-агресору:
Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до
своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він
заслуговує на це".
Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях.
Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як "хлопчики завжди будуть
хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто
дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".
Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться:
цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування,
висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або
підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки,
псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.
Діти, які булять, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині,
що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це
заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.
Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не
будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину
зупинити насильство.
Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з
учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію.
Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в
перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення.
Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє
агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.
Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми
вашої дитини та розлади поведінки. Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.
Дитині важко впоратися з булінгом самотужки. Поговоріть з нею!
відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним
впливом.
Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід.
Чим відрізняється булінг від сварки:
1. Булінг супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву
висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б'ють, псують речі, розповсюджують
плітки, бойкотують, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних
мережах.
2. Якщо булінг відбувся, він може повторюватися багато разів.
3. В ситуації булінгу завжди беруть участь три сторони:
той, хто переслідує,
той, кого переслідують,
ті, хто спостерігають.
4. Булінг негативно впливає на всіх учасників, на їхнє фізичне та психічне здоров'я.
Ті, хто піддаються булінгу:
втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають
перебувати щодня;
відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та
депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;
втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування
та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;
втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У
деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами
харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною
поведінкою).
Ті, хто булять:
частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються
закони;
частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі,
залучаються до ранніх статевих стосунків,
мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин.
Ті, хто вимушені спостерігати:
часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у
ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;
потерпають від депресивних станів чи перезбудження;
намагаються менше відвідувати школу.
Як зрозуміти, що дитина є жертвою булінгу:
Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати,
вигадувати хворобу у шкільні дні.
Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах.
Часто у дитини змінюється поведінка: вона усамітнюється, поводить себе незвичайно.
Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з
поламаними речами. Коли ви її запитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо
пояснити.
Може почати говорити про те, що кине школу, пропускає заходи, в яких приймають
участь інші учні.
Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у
соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати
домашнє завдання.
Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні
інфекції.
Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.
Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.
Як допомогти дитині, що є жертвою булінгу:
Починайте розмову з дитиною тільки в спокійному стані.
Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.
Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може
говорити відверто.
Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей
момент. Будьте терплячими та делікатними.
Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по
декілька разів, допитуючись.
Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз
(наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо).
Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну
поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між
“пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/однокласника.
Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви
запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін.
Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку
батьків та візит до школи.
Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.
Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного
психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей.
Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з
цим звернутися до дитячого психолога.
Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.
Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може
розраховувати на вашу підтримку.
Як допомогти дитині-агресору:
Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до
своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він
заслуговує на це".
Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях.
Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як "хлопчики завжди будуть
хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто
дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".
Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться:
цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування,
висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або
підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки,
псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.
Діти, які булять, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині,
що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це
заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.
Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не
будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину
зупинити насильство.
Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з
учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію.
Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в
перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення.
Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє
агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.
Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми
вашої дитини та розлади поведінки. Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.
Дитині важко впоратися з булінгом самотужки. Поговоріть з нею!
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
|
|